Tuesday, March 23, 2010

Chika-Chika Band

Ini band ke2 yang aku join,masa ni still kat bangku sekolah lagi. Lepas sengketa antara Paan dan Uda ( Sounds Project ). Aku try cari member jamming laen, yang boleh lepaskan gian. Masalah aku berat masa nak buat band nie, sebab aku tak leh maen instrument. Damn!!.
Time umo sekitar 17taon, form5, akhirnye aku jumpe satu lagi geng jamming. Budak kelas aku, tapi tak brape nak baek. Dyorg ada 3 orang je, so aku mula ikot dyorg sebab dyorg jamming takda orang nak nyanyi. Masa ni, minat kat muzik start tinggi giler!! Akibat cintakan muzik sanggup ponteng kelas nak maen muzik.ha69. Subjek yang selalu dilupekan adalah fizik, psl fizik kena pergi makmal pada waktu petang. Dari ngantok dalam kelas kami cabut dan Jamming la.
1st line up untuk Chika-Chika band.

  • Dghrum(Drum)
  • Padi(Gitar/Bass)
  • Halim(Gitar/Bass)
  • Aku(Vocal)

Kejap je band ni, pasal lepas tu nak SPM

Tapi sekitar tahun 2009 kami start berkumpul dan maen untuk suka-suka sebab masing bosan time cuti. Disebabkan Halim adalah orang paling busy dalam dunia nie la katakan.Ha69. Tinggalah kami bertiga je. So, satu hari Padi ajak jamming dan dia membawa seorang kawan dia yang boleh maen Bass, budak ini pun baru blaja. Dari maen suke-suke jadi mantap , ditambah pula aku da dikurniakan kebolehan bermaen gitar sambil nyanyi.So line up adalah sperti berikut ;

  • Dghrum (Drum)
  • Ganda (Bass)
  • Padi (Lead Guitar)
  • Aq ( 2nd Guitar/Vocal)

Antara kenangan manis band nie, bakat kami telah membuat pihak-pihak hotel tertarik untuk dipanggil bermaen, dan kami pernah mendapat tawaran dari Hotel Pelangi. Servis Chika - Chika Band boleh didapatkan untuk kerja kawen dari mak andam tertentu.

Sekarang masing-masing sibuk dengan idup n study .So Banyak tawaran kami terpakse tolak sebab lack of practice.


Ada video mule-mule chika band berjumpe balik, org kata not bad la. Pagi tu lepak umah Padi, pasti Padi cakap nak Jamming, aku ambik kord dan yang lain dengar lagu. Petang terus maen total 5lagu, tapi ni kot yang paling klako. Terimalah dari Chika-Chika Band!!

No comments:

Post a Comment