Tuesday, March 23, 2010

Sounds Project

Inilah band yang mule-mule mengajo aku tentang erti muzika kumpulan. Sekitar umo 15tahun mase ni aku form3. Budak-budak nie mulenye aku kenal masa kat sekolah,kemudian aku dapat tahu dyorg tinggal area rumah aku. So petang-petang lepak la same-same. Aku start kenal ngn Paan la, sebab dia sebaya dengan aku. Aku ni dulu kalanya merupakan seekor mahluk yang suke melalak, Paan dah tak tahan dia pun ajak aku pergi jamming. Aku pun ikot je, 1st tyme jammin, biasa ar blur. Lagu pertama aku dengan dyorg mestilah lagu DI TEPI PANTAI YANG INDAH,ha69. PItalicada masa inilah aku blur abis. Gua tak layan der Rock Kapak. Gua layan lagu semasa,mase itu aku ingat yang tengah top sekali adalah lagu INDON!. Tapi sebab terlalu rajin ikot Paan, aku pun mula lmenghafal lagu rock kapak aka Lagu Nak Kena Jamming.he69. Masa ini mahluk-mahluk laen yang aku jumpe adalah.
  • Paan ( Bass)
  • Uda ( Guitar )
  • Kadok ( Drum )
  • Keling ( Guitar )
  • Aku (Voc )

Era ni, akunye dress up REMPIT.ha69. Mase baru nak ade moto orang kata, Lagenda 1st edition. So jadilah MAT REMPIT sementara. Dengan kasut,jaket sme.Pergh!! gua rempit der.ha69. Rempit + RockKapak = RempitKapak :p

Kenangan dalam band : Ada satu ketika masa Paan gaduh dengan Uda, aku sendiri tak tau ape citer. Masa tu nak hari guru. Masa ni form 4 kot ( rasenye lew ). Kiteorg practice nak performe utk hari guru, lagu KENANGANKU versi rock. Gua rock Ok!!ha69. Nak dipendekkan citer petang tu masa nak rehearsal kat dewan High School Muar terdengar band sore Paan menanyanyi dengan live band dari luo. Lagu MIMPI YANG SEPURNA. Pastu benda tak brape ckear kat otak aku,tapi tak salah aku aku dengan uda blah.

Persembahan pertama bersama LIVE BAND : Pada hari guru tersebutlah merupakan hari pertama aku terlibat dengan muzik yang dipanggil band ini. Tapi, pada hari tersebut band Paan tak maen pun. Aku tak tahu kenapa.

Tahun lepas aku dengar citer dyorg da buat band, Alhamdullilah da ade kemajuan. Meletakkan Uda sebagai vokalis, Paan sebagai gitaris. Maka terlahirlah Sounds Project.

Check la dyorgnye myspace, mempetaruhkan HALUANKU & SAHABATKU FUNKY sebagai 2 single mereka.

http://www.myspace.com/soundsproject09

GUD LUCK GUYS~~

No comments:

Post a Comment