Tuesday, March 23, 2010

Eyva ( Ma 1st Song )

Antara citer best gak pasal hidupmuzika aku, aku mula-mula masuk maktab ni aku baru nak blajo maen gitar. So aku belajar lah betul-betul, cikgu-cikgu aku adalah Dino, Nuh dan cik Razak.

Time mula - mula masuk maktab aku da start suka da kat budak kelas aku lagi. Nama dia Chirstina. Walaupun baru reti maen gitar sikit-sikit dan Dino selalu kutuk struming aku teruk, aku da start da buat lagu.he69.

Lagu eyva tu asalnya Christina, CHRISTINA GADIS YANG KUPUJA,WAJAHMU LEMBUT BAGAIKAN SUTERA..BLAH3X.. Sampai 1/3 lagu tu aku dapat tau Tina ni da bertunang, so aku kenalah dengan awek yang bernama Siew Fie pula. Dari dia aku ambik ilham untuk siapkan lagu tu, tapi cerita yang sama 2/3 lagu tu aku dapat tau dia nie pulak da bertunang. sedey wey. Apa malang la, pastu sampai sekarang aku malas nak cari awek lagi aku terus tamatkan lagu tu dengan NAMUN SEDAR DIRIMU DA BERPUNYA..

Siapa eyva pula, semua ni idea soul la. Dia suro letak nama eyva. Awek ni dulu rajen giler call aku. Ntah ape masalah ntah. Sikit-sikit call. Aku letak nama eyva pasal nama tu macam market je. Tup Tup. Bila dia dengar name dia da buat lagu lagi dia perasan. Tapi aku malas nak tuko lagi nama tajuk pasal, aku fikir tu kot yang terbaek. :)

Ni la lagu eyva, aku tak buat rakaman official pasal aku takda bajet. Tapi kalau korunk ikot TangsiBerbunyi satu ketika dulu, semestinya aku akan bawa lagu ini untuk semua performance aku. Video ini aku rakam masa aku performe kat SUBANG. Masa ini aku satu stage ngn BUNKFACE and COUPLE. Check kat Tangsiberbunyi nanti ea?

Thanks Hafiz rakamkan, pasal dia jugak aku kenal Raja Emma malam tu. hahahahhaha.




2 comments: