Wednesday, March 24, 2010

TangsiBerbunyi

Idea ni datang dari member aku yang mungkir janji, cakap nak balik cuti lambat sikit. Last -last semua balik awal. Pastu aku merajuk dan balik lagi awal dari diaorg sampai kelas semua aku ponteng. ha69.


Masa dalam kereta la aku dapat ilham. Cuti sekolah panjang, tapi aku takda benda nak buat. So aku ingat nak buat lagi dua lagu pastu rakam je guna handphone dulu. Aku dengar pun da menarik, memandang cuti yang terlalu lame gile, cuti sekolah katakan, aku pun meletakkan lagu - lagu di myspace pada akhir tahun 2009.

Dengan secara tiba - tiba ada brother smugglers ni offer maen acoustic performance dengan dia. Aku on jerk. Pastu aku panggil Nuh untuk tolong aku buat lead and maen untuk show. Sebab lagu - lagu aku dia je selalu dengar, so aku tau ape dia akan buat. Sejak dari tu lah Nuh follow aku as Tangsiberbunyi. Kami gerak acoustic je walaupun stage besar gile dengan drum.

Mase nak show kat Shah Alam aku mintak tolong emo maen keyboard, untuk pemeriah majlis. Tetiba pula pas show tu gak Nuh tarik diri sebab dia tak yakin untuk pergi jauh. So aku mintak tolong Din ( Drummer Yogurt Lemau :p ) maen dengan aku untuk next show kat lepaq cafe as guitaris. Last - last setiap show tambah - tambah jadilah band.

Aku bubar benda ni pasal aku da tak leh nak bawa TangsiBerbunyi lagi, coz masa ini jugak la aku vokalis DazMeLoN.

Kalau ko nak tau pasal TangsiBerbunyi ko klik link kat bawah ini.
http://www.myspace.com/tangsiberbunyi

Gambar dan flyers untuk tatapan tak banyak sebab aku dulu tak rajen komputer. Sekarang je terlebih rajen sampai buat blog. Untuk tau semua show-show TangsiBerbunyi yang da berkubur tu. Chck kat downshow kat profile.

Apa-apa pun aku still Mr. Tangsi :)

1 comment:

  1. hotak ko mmbr ko blk awl..
    ko yg blk 1st..jgn wt cter sdih kt cni..haha..

    ReplyDelete